Logo UE

Program "Rodzina 500 plus"

Logo - Drogowskaz dla rodzin

  • platformy ePUAP
  • e-mail
  • telefon
  • faks (32 281-80-93)
  • droga pocztowa

W przypadku osób, które nie mają możliwości załatwienia sprawy w wyżej wymienionych formach będzie możliwość złożenia dokumentów w zaklejonych kopertach (wniosek, pismo itp.) do „skrzynki” ustawionej wewnątrz budynków przy ul. Strzelców Bytomskich 16 oraz ul. Łużyckiej 12.

W sytuacjach, kiedy bezpośredni kontakt z pracownikiem MOPR będzie niezbędny to należy się telefonicznie z nim umówić na dany dzień i konkretną godzinę. 

Terminy spotkań z klientami będą ustalane: od poniedziałku do czwartku w godz. od 8.00 do 14.00 oraz w piątek od 8.00 do 13.00 pod numerami telefonów zamieszczonymi poniżej.

Bezpośrednia obsługa klienta będzie prowadzona w obowiązującym reżimie sanitarnym, z zachowaniem niezbędnego dystansu fizycznego. Będzie to możliwe poprzez dostosowanie pomieszczeń do ww. wymogów, które umożliwią zachowanie bezpiecznej odległości.

Obsługa osób bezdomnych odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach w Noclegowni przy ul. Kosynierów 26 w Bytomiu.

22 1560 1049 0000 9030 0005 3314  wpłaty za usługi opiekuńcze,  pielęgnacyjne; odpłatność za pobyt w Domach Pomocy Społecznej, mieszkaniach chronionych; koszty upomnienia; wszystkie nienależnie pobrane świadczenia

52 1560 1049 0000 9030 0005 3356  wpłaty za usługi specjalistyczne

60 1560 0013 0383 0201 0000 0001  wpłaty za wydanie zaświadczenia

40 1560 0013 2008 2964 3000 0048  wpłaty dot. Kart Dużej Rodziny

13 1560 0013 2008 2964 3000 0049  wpłaty dot. Kart Parkingowych i Legitymacji

UWAGA! Wpłaty za wydanie karty parkingowej i duplikatu legitymacji należy dokonać dopiero po weryfikacji uprawnień do ich posiadania u pracownika Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Bytomiu pod numerem tel. 32 388-67-10 lub 32 388-67-04

WAŻNE !  W tytule wpłat należy wpisać imię i nazwisko osoby, za którą dokonywana jest wpłata.

DZIAŁ

NUMERY TELEFONÓW

ADRES E-MAIL

Dział Pomocy Środowiskowej

Realizacja spraw z zakresu:
- świadczeń pom. społ. m.in. zasiłki: stałe, okresowe, celowe, usługi opiekuńcze

- pomoc dla osób w kwarantannie

Dzwoniąc do TPPŚ należy sprawdzić podział rejonów

32 388-67-22 informacja
32 281-77-05 TPPŚ 1
32 286-95-17 TPPŚ 2
32 282-89-88 TPPŚ 3
32 386-98-65 TPPŚ 4
32 386-81-20 TPPŚ 5
32 286-99-53 TPPŚ 6
32 289-85-30 TPPŚ 7
32 280-58-86 TPPŚ 8
32 281-82-00 TPPŚ 9
32 280-17-35 TPPŚ 10
32 388-67-23 Kierownik Działu

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół
Psychiatryczno-Środowiskowy

32 832-92-90

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Realizacji Świadczeń

32 388-67-28 - kierownik

32 388-67-29 - dożywianie dzieci

32 388-67-32 - pogrzeby, składki, usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Wsparcia Rodziny

32 388-61-51 kierownik
32 388-61-54 – koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej

 32 388-61-55 – obsługa rodzin zast.
32 388-61-52 – sprawy dot. usamodzielniania

32 388-61-58, 516 484 940 – asystenci rodziny

32 388-61-50 – pracownicy socjalni

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Rodzinnych

32 388-86-17, 32 388-95-53
32 388-86-27, 32 388-95-45
32 388-86-21, 32 388-95-51

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Alimentacyjnych i Dochodzenia Należności

32 388-86-25 – fundusz alimentacyjny, postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, informacje o ubezp. społ. i zdrow. Osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Dodatków Mieszkaniowych i Pomocy Materialnej dla Uczniów

32 388-86-30 - dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny

32 438-65-03, 32 438-65-04 - stypendium szkolne, zasiłek szkolny, karta dużej rodziny, program 3+Liczna Rodzina

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. dodatków mieszkaniowych i energetycznych

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. stypendiów i zasiłków szkolnych oraz Karty Dużej Rodziny

Zespół Obsługi Świadczeń Socjalnych

32 438-65-00 – świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, świadczenie wychowawcze, dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny
32 388-86-16 –  świadczenia rodzinne, świadczenia wychowawcze, fundusz alimentacyjny

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Pomocy Instytucjonalnej i Dochodzenia Opłat

32 388-95-63 – kierownik, odpłatność za pobyt w DPS
32 705-66-33 – umieszczanie w DPS 32 388-95-75 – odpłatność za pobyt dzieci w pieczy zastępczej, postępowania egzekucyjne dot. ustalonej odpłatności za pobyt dzieci w pieczy zast., za pobyt w DPS oraz nienależnie pobrane świadczenia z pom.społ.

32 388-95-67 – odpłatność za pobyt dzieci w pieczy zastępczej
32 388-67-14 – pracownicy socjalni
 fax 32 281-80-93

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych

32 388-67-13 –  sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze
32 388-67-03 – program „AS”, turnusy rehabilitacyjne, likwidacja barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – pozostałe sprawy należące do ZRSON
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – program „AS”, dofinansowania sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych online poprzez  SOW: http://sow.pfron.org.pl – program „AS”, turnusy, sprzęt rehabilitacyjny

Klub Integracji Społecznej

32 281-01-85 – Prace społecznie użyteczne
789-464-658 – Rewitalizacja II
533-302-079 KIS AS

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Noclegownia

32 387-63-89

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

32 388-67-06 Kierownik
32 388-67-04, 32 388-67-05
32 388-67-10

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ośrodek Interwencji Kryzysowej

533-302-078

32 438-89-52 pomoc psychologiczna

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Planowania, Koordynowania i Realizacji Projektów

32 388-67-20, 32 388-67-42
32 388-67-43

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Kadr i Obsługi Kancelaryjnej

32 388-67-00, 32 388-68-02, 32 388-67-08 –  dot. wniosków o wydanie zaświadczenia o korzystaniu bądź nie z pomocy MOPR

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

WZÓR WNIOSKU O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O KORZYSTANIU BĄDŹ NIE KORZYSTANIU Z POMOCY MOPR dostępny jest na naszej stronie internetowej (zakładka: Druki do pobrania – Zaświadczenie o korzystaniu z pomocy MOPR) lub w formie papierowej - druki wyłożone przy urnie, wystawionej przy wejściu głównym do budynku przy ulicy Strzelców Bytomskich 16.

Wysyłka korespondencji (decyzja, zaświadczenie, inne pismo) dokonywana będzie częściowo za pośrednictwem operatora pocztowego.

Przesyłanie informacji do części klientów za pośrednictwem gońców (wyłącznie poprzez pozostawienie w odbiorczych skrzynkach adresowych awiza) o możliwości odbioru korespondencji bezpośrednio w Ośrodku, ze wskazaniem godzin odbioru przysyłki, ustalonych z innymi działami merytorycznymi, które będą także miały wyznaczony czas na bezpośredni kontakt w klientem.

Awiza wystawione po 15 maja br. stanowią podstawę do odbioru korespondencji w Ośrodku. Przypominamy o obowiązku posiadania dowodu tożsamości, a także ważnego pełnomocnictwa (w przypadku odbioru korespondencji osobie trzeciej).


RODO - Klauzule informacyjne związane z obowiązkiem wynikającym z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. .pdf (508 KB)


MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W BYTOMIU (MOPR)
z siedzibą przy ul. Strzelców Bytomskich 16
41-902 Bytom

prowadzi rekrutację kandydatów do pracy na stanowisko:
PRACOWNIK SOCJALNY

Szczegóły oferty, w tym wymagania kwalifikacyjne wobec kandydatów oraz zakres realizowanych zadań na oferowanym stanowisku w załączniku:
Pracownik socjalny .pdf (309 KB) - oświadczenie .pdf (343 KB)


MOPR CZEKA NA KANDYDATÓW NA RODZICÓW ZASTĘPCZYCH

Dzieciaki

ARTYKUŁY I REPORTAŻE

Logo TVP3 KatowiceSfera TV

Informacje dostępne są pod nr tel. 32 388 61 55 lub
w MOPR w Bytomiu przy ul. Strzelców Bytomskich 21 (pok. 33).


Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu poszukuje kandydatów na zawodowe i niezawodowe rodziny zastępcze.

Wyczerpujących informacji na ten temat udzielają pracownicy Działu Wsparcia Rodziny pod nr telefonów 32 388-90-61 lub 32 388-61-53.

KTO MOŻE ZOSTAĆ RODZINĄ ZASTĘPCZĄ LUB RODZINNYM DOMEM DZIECKA, czyli wymagania dla kandydatów na rodziców zastępczych:

Pełnienie funkcji rodziny zastępczej oraz prowadzenie rodzinnego domu dziecka może być powierzone małżonkom lub osobie niepozostającej w związku małżeńskim, którzy:

Warto zauważyć, że w przypadku rodziny zastępczej niezawodowej, co najmniej jedna osoba tworząca tę rodzinę musi posiadać stałe źródło dochodów, np. wynagrodzenie za pracę, emeryturę. Ponadto kandydaci na rodziny zastępcze niezawodowe lub zawodowe oraz rodzinne domy dziecka nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Kandydaci do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej oraz do prowadzenia rodzinnego domu dziecka winni posiadać świadectwo ukończenia szkolenia organizowanego przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.

Logo MOPRZ dniem 1 stycznia  2017 r. rusza, także w Bytomiu, realizacja ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem”. Od tego dnia można składać wnioski o:

  1. objęcie rodziny koordynacją przez asystenta rodziny,
  2. jednorazowe świadczenie pieniężne w wysokości 4000 zł.

Ad. I. Koordynacja udzielana przez asystenta rodziny

Druki wniosku o objęcie rodziny koordynacją przez asystenta rodziny będą dostępne od 1 stycznia 2017 r. w  Dziale Wsparcia Rodziny – Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie przy ul. Strzelców Bytomskich 21 oraz w Terenowych Punktach Pomocy Środowiskowej.

Wniosek jest również dostępny na naszej stronie internetowej w zakładce 'Druki do pobrania' i pod tym odnośnikiem.

Kto może złożyć wniosek?

  1. Kobieta  posiadająca dokument  potwierdzający ciążę;
  2. Rodzina kobiety posiadającej dokument  potwierdzający ciążę;
  3. Rodzina dziecka posiadającego zaświadczenie potwierdzające ciężkie i nieodwracalne  upośledzenie  albo nieuleczalną chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym  okresie rozwoju  dziecka lub w czasie porodu.

Co rozumiemy przez rodzinę?

Rodzina  w świetle ustawy o wspieraniu kobiet w ciąży i rodzin „Za życiem” oznacza odpowiednio:

  • małżonków,
  • rodziców dziecka w fazie prenatalnej,
  • rodziców dziecka, opiekuna faktycznego dziecka, przez którego rozumie się osobę faktycznie opiekującą się dzieckiem, jeżeli wystąpiła z wnioskiem do sądu opiekuńczego o przysposobienie dziecka, a także pozostające na ich utrzymaniu dzieci.

Na czym polega koordynacja?

Koordynacja udzielana przez  asystenta rodziny polega na:

  1. opracowywaniu  wspólnie z:
  1. kobietą  posiadającą dokument  potwierdzający ciążę;
  2. rodziną kobiety posiadającej dokument  potwierdzający ciążę;
  3. rodziną dziecka posiadającego zaświadczenie potwierdzające ciężkie i nieodwracalne  upośledzenie  albo nieuleczalną  chorobę zagrażającą życiu, które powstały w prenatalnym  okresie rozwoju  dziecka lub w czasie porodu.

Katalogu możliwego do uzyskania wsparcia;

  1. występowaniu na wniosek osób objętych koordynacją  przez asystenta rodziny, w imieniu osób którym udzielono poradnictwa do różnych podmiotów. Powyższe dzieje się na podstawie pisemnego upoważnienia.

Co obejmuje poradnictwo udzielane podczas koordynacji?

Poradnictwo obejmuje:

  1. przezwyciężanie trudności w pielęgnacji i wychowaniu dziecka;
  2. wsparcie psychologiczne;
  3. pomoc  prawną, w szczególności w zakresie praw rodzicielskich i uprawnień pracowniczych;
  4. dostęp do rehabilitacji społecznej i zawodowej oraz świadczeń opieki zdrowotnej.

Przydatne numery telefonów:

MOPR ul. Strzelców Bytomskich 21 – 32 388 61 58


Ad. II. Jednorazowe świadczenie pieniężne

W jakiej sytuacji przysługuje świadczenie?

Jednorazowe świadczenie w wysokości 4000 zł przysługuje z tytułu urodzenia się żywego dziecka, u którego zdiagnozowano ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażająca jego życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu.

Kto może starać się o świadczenie?

Prawo do jednorazowego świadczenia ustala sie na wniosek:

  • matki lub ojca dziecka
  • opiekuna prawnego
  • opiekuna faktycznego.

W jakim terminie należy złożyć wniosek?

Wniosek składa się w terminie 12 miesięcy od dnia narodzin dziecka.

Jakie dokumenty dołącza się do wniosku?

Do wniosku należy dołączyć :

  • zaświadczenie potwierdzające ciężkie i nieodwracalne upośledzenie albo nieuleczalną chorobę zagrażająca życiu, które powstały w prenatalnym okresie rozwoju dziecka lub w czasie porodu, wystawione przez lekarza ubezpieczenia zdrowotnego posiadającego specjalizację II stopnia lub tytuł specjalisty w dziedzinie: położnictwa i ginekologii, perinatologii lub neonatologii,
  • zaświadczenie wystawione przez lekarza lub położną potwierdzające pozostawanie kobiety pod opieką medyczną nie później niż od 10 tygodnia ciąży do porodu (nie dotyczy osób będących prawnymi lub faktycznymi opiekunami dziecka).

Skąd pobrać wniosek?

Druki wniosków są do pobrania w punktach informacyjnych przy ul. Łużyckiej 12 oraz Strzelców Bytomskich 21 (parter, pokój nr 4)
Druk jest również dostępny na naszej stronie internetowej w zakładce 'Druki do pobrania' i pod tym odnośnikiem.

Gdzie złożyć wniosek?

Wnioski przyjmowane są w Punkcie Obsługi Klienta przy ul. Łużyckiej 12, tel. 032 438 65 01 w godzinach :

  • poniedziałki i środy od 8.00 do 17.30
  • wtorki, czwartki, piątki od 8.00 15.00

Sprawy związane z przyznawaniem jednorazowego świadczenia prowadzi Dział Świadczeń Rodzinnych mieszczący się przy ul. Strzelców Bytomskich 21, tel. 032 388 86 16.