Logo UE

Program "Rodzina 500 plus"

Logo - Drogowskaz dla rodzin

Logo wirusa

Zaleca się załatwianie spraw za pośrednictwem:

  • platformy ePUAP
  • e-mailowo
  • telefonicznie 
  • faksu (32 281-80-93)
W przypadku osób, które nie mają możliwości załatwienia sprawy w wyżej wymienionych formach będzie możliwość złożenia dokumentów w zaklejonych kopertach (wniosek, pismo itp.) do „skrzynki” ustawionej wewnątrz budynków przy ul. Strzelców Bytomskich 16 oraz ul. Łużyckiej 12.
Działalność komisji lekarskich orzekających o stopniu niepełnosprawności przy  Powiatowym Zespole ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Bytomiu zostaje zawieszona od 16.03.2020 r. do 10.04.2020 r.
Obsługa osób bezdomnych odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach w Noclegowni przy ul. Kosynierów 26 w Bytomiu.

DZIAŁ

NUMERY TELEFONÓW

ADRES E-MAIL

Dział Pomocy Środowiskowej

32 388-67-22 informacja

32 281-77-05 TPPŚ 1
32 286-95-17 TPPŚ 2
32 282-89-88 TPPŚ 3
32 386-98-65 TPPŚ 4
32 386-81-20 TPPŚ 5
32 286-99-53 TPPŚ 6
32 289-85-30 TPPŚ 7
32 280-58-86 TPPŚ 8
32 281-82-00 TPPŚ 9
32 280-17-35 TPPŚ 10
32 388-67-23 Kierownik Działu

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół
Psychiatryczno-Środowiskowy

32 832-92-90

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Realizacji Świadczeń

32 388-67-28 Kierownik
32 388-67-30, 32 388-67-31
32 388-67-32, 32 388-67-29
32 388-67-34, 32 388-67-35

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Wsparcia Rodziny

32 388-61-51 Kierownik
32 388-61-54 – koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej

 32 388-61-55 – obsługa rodzin zast.
32 388-61-52 – sprawy dot. usamodzielniania
32 388-61-58 – asystenci rodziny

32 388-61-50 – pracownicy socjalni

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Rodzinnych

32 388-86-17, 32 388-95-53
32 388-86-27, 32 388-95-45
32 388-86-21, 32 388-95-51

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Alimentacyjnych i Dochodzenia Należności

32 388-86-25

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Dodatków Mieszkaniowych i Pomocy Materialnej dla Uczniów

32 388-86-30 dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny

32 438-65-03 stypendium szkolne, zasiłek szkolny, karta dużej rodziny

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. dodatków mieszkaniowych i energetycznych

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. stypendiów i zasiłków szkolnych oraz Karty Dużej Rodziny

Zespół Obsługi Świadczeń Socjalnych

32 438-65-01 świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, świadczenie wychowawcze
32 388-86-16, 32 388-95-68

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Pomocy Instytucjonalnej i Dochodzenia Opłat

32 388-95-63 Kierownik
32 705-66-33 umieszczanie w DPS 32 388-95-75, 32 388-95-67
32 388-67-14, fax 32 281-80-93

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych

32 388-67-13 sprzęt rehabilitacyjny
32 388-67-03 program „AS”, dofinansowania

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – dot. Programu „AS

Klub Integracji Społecznej

32 281-01-85 Prace społecznie użyteczne
789-464-658 Rewitalizacja II
533-302-079 KIS AS

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Noclegownia

32 387-63-89

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

32 388-67-06 Kierownik
32 388-67-04, 32 388-67-05
32 388-67-10

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ośrodek Interwencji Kryzysowej

533-302-078

32 438-89-52 pomoc psychologiczna

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Planowania, Koordynowania i Realizacji Projektów

32 388-67-20, 32 388-67-42
32 388-67-43

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Finansowo-Księgowy 32 388-67-45,
32 388-67-46,
32 388-67-47,
32 388-67-48,
32 388-67-49
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Obsługa kancelarii odbywa się według niżej wskazanych zasad:

KOMUNIKAT:
OSOBY, KTÓRE OTRZYMAŁY AWIZO PROSZONE SĄ O NIE ZGŁASZANIE SIĘ DO KANCELARII MOPR PO ODBIÓR PRZESYŁEK AWIZOWANYCH. PRZESYŁKI TE ZOSTANĄ PRZEKAZANE ICH ODBIORCOM ZA POŚREDNICTWEM  OPERATORA  POCZTOWEGO.
Numer konta bankowego do wpłat za usługi opiekuńcze i pielęgnacyjne 22 1560 1049 0000 9030 0005 3314.
 
Numer konta bankowego do wpłat za usługi specjalistyczne 52 1560 1049 0000 9030 0005 3356.
 
WAŻNE !!! W tytule wpłat należy wpisać imię i nazwisko osoby, za którą dokonywana jest wpłata.
 
W razie pytań dotyczących wpłat, prosimy dzwonić do Działu Finansowo-Księgowego lub wysłać wiadomość na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
 

RODO - Klauzule informacyjne związane z obowiązkiem wynikającym z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. .pdf (508 KB)


 
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu informuje, że od 18 listopada 2019 roku do 4 grudnia 2019 roku można składać dowody potwierdzające poniesione przez wnioskodawcę wydatki w ramach przyznanego stypendium szkolnego (faktury, rachunki). Dokumenty winny być wystawione na wnioskodawcę – rodzica, opiekuna prawnego, pełnoletniego ucznia. Dowody poniesionych wydatków będą przyjmowane w Dziale Dodatków Mieszkaniowych i Pomocy Materialnej dla Uczniów przy ul. Łużyckiej 12 w następujących godzinach:
 
Poniedziałek 8.00 – 16.30
Wtorek 8.00 – 15.00
Środa 8.00 – 15.00
Czwartek 8.00 – 15.00
Piątek 8.00  - 13.30
 
Katalog wydatków rzeczowych o charakterze edukacyjnym stanowiących podstawę refundacji  poniesionych wydatków znajduje się na stronie w zakładce Stypendia i zasiłki szkolne.

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W BYTOMIU (MOPR)
z siedzibą przy ul. Strzelców Bytomskich 16
41-902 Bytom

prowadzi rekrutację kandydatów do pracy na stanowisko:
PRACOWNIK SOCJALNY

Szczegóły oferty, w tym wymagania kwalifikacyjne wobec kandydatów oraz zakres realizowanych zadań na oferowanym stanowisku w załączniku:
Pracownik socjalny .pdf (309 KB) - oświadczenie .pdf (343 KB)


MOPR CZEKA NA KANDYDATÓW NA RODZICÓW ZASTĘPCZYCH

Dzieciaki

ARTYKUŁY I REPORTAŻE

Logo TVP3 KatowiceSfera TV

Informacje dostępne są pod nr tel. 32 388 61 55 lub
w MOPR w Bytomiu przy ul. Strzelców Bytomskich 21 (pok. 33).


Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu poszukuje kandydatów na zawodowe i niezawodowe rodziny zastępcze.

Wyczerpujących informacji na ten temat udzielają pracownicy Działu Wsparcia Rodziny pod nr telefonów 32 388-90-61 lub 32 388-61-53.

KTO MOŻE ZOSTAĆ RODZINĄ ZASTĘPCZĄ LUB RODZINNYM DOMEM DZIECKA, czyli wymagania dla kandydatów na rodziców zastępczych:

Pełnienie funkcji rodziny zastępczej oraz prowadzenie rodzinnego domu dziecka może być powierzone małżonkom lub osobie niepozostającej w związku małżeńskim, którzy:

Warto zauważyć, że w przypadku rodziny zastępczej niezawodowej, co najmniej jedna osoba tworząca tę rodzinę musi posiadać stałe źródło dochodów, np. wynagrodzenie za pracę, emeryturę. Ponadto kandydaci na rodziny zastępcze niezawodowe lub zawodowe oraz rodzinne domy dziecka nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Kandydaci do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej oraz do prowadzenia rodzinnego domu dziecka winni posiadać świadectwo ukończenia szkolenia organizowanego przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.

 
STOP Korona-oszustom    
Wychodzimy naprzeciw obecnie panującej sytuacji i zwracamy szczególną uwagę w czasie pandemii na Seniorów – grupę osób w wieku 60+. Ta część społeczeństwa jest najbardziej narażona na zarażenie chorobą COVID-19 wywołaną przez koronawirusa SARS-Cov-2. Dla Seniorów, których odporność jest często niższa niż osób w młodszym wieku, konsekwencje zachorowania są dużo bardziej dotkliwe. W trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Seniorów, jako Stowarzyszenie MANKO - Głos Seniora podjęliśmy odpowiednie kroki i rozpoczęliśmy działania w ramach naszej nowej akcji „Solidarni z Seniorami – razem damy radę!”. Skuteczne działanie na rzecz Seniorów, może rozpocząć każdy i na początku skupić na prostych czynnościach, jak np. zrobienie zakupów, wyprowadzenie psa czy rozmowie telefonicznej.
Głównymi celami akcji są:
  • edukacja Seniorów poprzez przekazywanie rzetelnych informacji,
  • zwiększenie społecznej świadomości o potrzebach osób starszych w czasie epidemii,
  • zachęcenie wszystkich do integracji i solidarnej pomocy Seniorom.
14 marca 2020 roku odbyła się kolejna audycja z serii „Czuję się młodo” w Radio Kraków. Gościem prowadzącego program, prezesa Radio Kraków - Mariusza Bartkowicza był Łukasz Salwarowski, redaktor naczelny Głosu Seniora i prezes Stowarzyszenia Manko. Głównym tematem rozmowy była nowa akcja „Solidarni z seniorami – razem damy radę!” i pomoc osobom starszym podczas epidemii koronawirusa.
 
STOP KORONA-OSZUSTWOM
 
Wyjątkowa sytuacja powoduje, że do „pomocy” włączają się również oszuści, dostrzegając szybki i łatwy zysk w obliczu wybuchu społecznej paniki. Wszechobecny lęk, szczególnie wśród osób w wieku 60+, skrzętnie wykorzystują manipulatorzy na wielu płaszczyznach. Działają w Internecie, ale też w kontakcie bezpośrednim. Informacje na ten temat spływają do policji z całej Polski. Oszuści sprzedają w Internecie różnego typu środki (np. lekarstwa, suplementy, herbaty czy amulety), których działanie ma uchronić osobę przed zachorowaniem na koronawirusa. Coraz częściej dochodzi także do działań bezpośrednich. Delikwenci podszywają się pod lekarzy, pracowników Sanepidu czy służby mundurowe i w trakcie wizyty w domu ofiary, kradną pieniądze i inne przedmioty. Chcąc uchronić Seniorów przed tym zjawiskiem, rozpoczęliśmy akcję pt. „STOP KORONA-OSZUSTWOM” w ramach trwającej kampanii „Stop manipulacji – nie daj się oszukać!”. Celem akcji jest zwiększenie świadomości w temacie zagrożenia różnego typu oszustwami w trakcie pandemii wśród osób starszych. W ten sposób przestrzegamy Seniorów przed manipulatorami i informujemy, jak nie da się oszukać.
Zachęcamy Państwa do dołączenia do naszej akcji i solidarnej pomocy Seniorom w czasie epidemii koronawirusa w Polsce! Prosimy o udostępnienie przekazanych materiałów edukacyjnych na Państwa nośnikach medialnych, a także wydrukowanie ich i umieszczenie w widocznych miejscach.
 
Plakat 1 Plakat 2
 
Plakat 3