Logo UE

Program "Rodzina 500 plus"

Logo - Drogowskaz dla rodzin

  • platformy ePUAP
  • e-mail
  • telefon
  • faks (32 281-80-93)
  • droga pocztowa
W przypadku osób, które nie mają możliwości załatwienia sprawy w wyżej wymienionych formach będzie możliwość złożenia dokumentów w zaklejonych kopertach (wniosek, pismo itp.) do „skrzynki” ustawionej wewnątrz budynków przy ul. Strzelców Bytomskich 16 oraz ul. Łużyckiej 12.
W sytuacjach, kiedy bezpośredni kontakt z pracownikiem MOPR będzie niezbędny to należy się telefonicznie z nim umówić na dany dzień i konkretną godzinę. 
Terminy spotkań z klientami będą ustalane: od poniedziałku do czwartku w godz. od 8.00 do 14.00 oraz w piątek od 8.00 do 13.00 pod numerami telefonów zamieszczonymi poniżej.
Bezpośrednia obsługa klienta będzie prowadzona w obowiązującym reżimie sanitarnym, z zachowaniem niezbędnego dystansu fizycznego. Będzie to możliwe poprzez dostosowanie pomieszczeń do ww. wymogów, które umożliwią zachowanie bezpiecznej odległości.
Obsługa osób bezdomnych odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach w Noclegowni przy ul. Kosynierów 26 w Bytomiu.
 

DZIAŁ

NUMERY TELEFONÓW

ADRES E-MAIL

Dział Pomocy Środowiskowej

Realizacja spraw z zakresu:
- świadczeń pom. społ. m.in. zasiłki: stałe, okresowe, celowe, usługi opiekuńcze

- pomoc dla osób w kwarantannie

Dzwoniąc do TPPŚ należy sprawdzić podział rejonów

32 388-67-22 informacja
32 281-77-05 TPPŚ 1
32 286-95-17 TPPŚ 2
32 282-89-88 TPPŚ 3
32 386-98-65 TPPŚ 4
32 386-81-20 TPPŚ 5
32 286-99-53 TPPŚ 6
32 289-85-30 TPPŚ 7
32 280-58-86 TPPŚ 8
32 281-82-00 TPPŚ 9
32 280-17-35 TPPŚ 10
32 388-67-23 Kierownik Działu

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół
Psychiatryczno-Środowiskowy

32 832-92-90

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Realizacji Świadczeń

32 388-67-28 - kierownik

32 388-67-29 - dożywianie dzieci

32 388-67-32 - pogrzeby, składki, usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Wsparcia Rodziny

32 388-61-51 kierownik
32 388-61-54 – koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej

 32 388-61-55 – obsługa rodzin zast.
32 388-61-52 – sprawy dot. usamodzielniania

32 388-61-58, 516 484 940 – asystenci rodziny

32 388-61-50 – pracownicy socjalni

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Rodzinnych

32 388-86-17, 32 388-95-53
32 388-86-27, 32 388-95-45
32 388-86-21, 32 388-95-51

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Alimentacyjnych i Dochodzenia Należności

32 388-86-25 – fundusz alimentacyjny, postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, informacje o ubezp. społ. i zdrow. Osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Dodatków Mieszkaniowych i Pomocy Materialnej dla Uczniów

32 388-86-30 - dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny

32 438-65-03, 32 438-65-04 - stypendium szkolne, zasiłek szkolny, karta dużej rodziny, program 3+Liczna Rodzina

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. dodatków mieszkaniowych i energetycznych

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. stypendiów i zasiłków szkolnych oraz Karty Dużej Rodziny

Zespół Obsługi Świadczeń Socjalnych

32 438-65-00 – świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, świadczenie wychowawcze, dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny
32 388-86-16 –  świadczenia rodzinne, świadczenia wychowawcze, fundusz alimentacyjny

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Pomocy Instytucjonalnej i Dochodzenia Opłat

32 388-95-63 – kierownik, odpłatność za pobyt w DPS
32 705-66-33 – umieszczanie w DPS 32 388-95-75 – odpłatność za pobyt dzieci w pieczy zastępczej, postępowania egzekucyjne dot. ustalonej odpłatności za pobyt dzieci w pieczy zast., za pobyt w DPS oraz nienależnie pobrane świadczenia z pom.społ.

32 388-95-67 – odpłatność za pobyt dzieci w pieczy zastępczej
32 388-67-14 – pracownicy socjalni
 fax 32 281-80-93

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych

32 388-67-13 –  sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze
32 388-67-03 – program „AS”, turnusy rehabilitacyjne, likwidacja barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – pozostałe sprawy należące do ZRSON
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – program „AS”, dofinansowania sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych online poprzez  SOW: http://sow.pfron.org.pl – program „AS”, turnusy, sprzęt rehabilitacyjny

Klub Integracji Społecznej

32 281-01-85 – Prace społecznie użyteczne
789-464-658 – Rewitalizacja II
533-302-079 KIS AS

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Noclegownia

32 387-63-89

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

32 388-67-06 Kierownik
32 388-67-04, 32 388-67-05
32 388-67-10

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ośrodek Interwencji Kryzysowej

533-302-078

32 438-89-52 pomoc psychologiczna

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Planowania, Koordynowania i Realizacji Projektów

32 388-67-20, 32 388-67-42
32 388-67-43

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Kadr i Obsługi Kancelaryjnej 32 388-67-00, 32 388-68-02, 32 388-67-08 –  dot. wniosków o wydanie zaświadczenia o korzystaniu bądź nie z pomocy MOPR

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

WZÓR WNIOSKU O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O KORZYSTANIU BĄDŹ NIE KORZYSTANIU Z POMOCY MOPR dostępny jest na naszej stronie internetowej (zakładka: Druki do pobrania – Zaświadczenie o korzystaniu z pomocy MOPR) lub w formie papierowej - druki wyłożone przy urnie, wystawionej przy wejściu głównym do budynku przy ulicy Strzelców Bytomskich 16.
Wysyłka korespondencji (decyzja, zaświadczenie, inne pismo) dokonywana będzie częściowo za pośrednictwem operatora pocztowego.
Przesyłanie informacji do części klientów za pośrednictwem gońców (wyłącznie poprzez pozostawienie w odbiorczych skrzynkach adresowych awiza) o możliwości odbioru korespondencji bezpośrednio w Ośrodku, ze wskazaniem godzin odbioru przysyłki, ustalonych z innymi działami merytorycznymi, które będą także miały wyznaczony czas na bezpośredni kontakt w klientem.
Awiza wystawione po 15 maja br. stanowią podstawę do odbioru korespondencji w Ośrodku. Przypominamy o obowiązku posiadania dowodu tożsamości, a także ważnego pełnomocnictwa (w przypadku odbioru korespondencji osobie trzeciej).
Numer konta bankowego do wpłat za usługi opiekuńcze i pielęgnacyjne 22 1560 1049 0000 9030 0005 3314
Numer konta bankowego do wpłat za usługi specjalistyczne 52 1560 1049 0000 9030 0005 3356
WAŻNE ! W tytule wpłat należy wpisać imię i nazwisko osoby, za którą dokonywana jest wpłata.

RODO - Klauzule informacyjne związane z obowiązkiem wynikającym z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. .pdf (508 KB)


 

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W BYTOMIU (MOPR)
z siedzibą przy ul. Strzelców Bytomskich 16
41-902 Bytom

prowadzi rekrutację kandydatów do pracy na stanowisko:
PRACOWNIK SOCJALNY

Szczegóły oferty, w tym wymagania kwalifikacyjne wobec kandydatów oraz zakres realizowanych zadań na oferowanym stanowisku w załączniku:
Pracownik socjalny .pdf (309 KB) - oświadczenie .pdf (343 KB)


MOPR CZEKA NA KANDYDATÓW NA RODZICÓW ZASTĘPCZYCH

Dzieciaki

ARTYKUŁY I REPORTAŻE

Logo TVP3 KatowiceSfera TV

Informacje dostępne są pod nr tel. 32 388 61 55 lub
w MOPR w Bytomiu przy ul. Strzelców Bytomskich 21 (pok. 33).


Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu poszukuje kandydatów na zawodowe i niezawodowe rodziny zastępcze.

Wyczerpujących informacji na ten temat udzielają pracownicy Działu Wsparcia Rodziny pod nr telefonów 32 388-90-61 lub 32 388-61-53.

KTO MOŻE ZOSTAĆ RODZINĄ ZASTĘPCZĄ LUB RODZINNYM DOMEM DZIECKA, czyli wymagania dla kandydatów na rodziców zastępczych:

Pełnienie funkcji rodziny zastępczej oraz prowadzenie rodzinnego domu dziecka może być powierzone małżonkom lub osobie niepozostającej w związku małżeńskim, którzy:

Warto zauważyć, że w przypadku rodziny zastępczej niezawodowej, co najmniej jedna osoba tworząca tę rodzinę musi posiadać stałe źródło dochodów, np. wynagrodzenie za pracę, emeryturę. Ponadto kandydaci na rodziny zastępcze niezawodowe lub zawodowe oraz rodzinne domy dziecka nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Kandydaci do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej oraz do prowadzenia rodzinnego domu dziecka winni posiadać świadectwo ukończenia szkolenia organizowanego przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.

Logo KRUSNa stronie internetowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego dostępny jest elektroniczny wniosek o świadczenie uzupełniające dla osób niezdolnych do samodzielnej egzystencji.
Umożliwia on wystąpienie o świadczenie w prosty i szybki sposób, bez konieczności wizyty w jednostce terenowej Kasy.
Wniosek elektroniczny zawiera taką samą treść jak wniosek w wersji tradycyjnej.

Więcej na stronie Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego

Plakat PudełkaW ramach działań środowiskowych listopadzie odbędą się kolejne spotkania z cyklu WARSZTATY KREATYWNE. Tym razem zajmiemy się ozdobnymi mini pudełkami, które będą idealnym opakowaniem na drobny prezent. Nie zapominajmy jednak o najważniejszym przesłaniu zajęć! Poza pudełeczkami, które będzie można wykonać i zabrać ze sobą, skupimy się na stworzeniu jak największej ilości mini pudełek, które pełne słodyczy wręczymy dzieciakom podczas imprezy mikołajkowej. Już 5 grudnia będziemy mogli wyruszyć w magiczną podróż wraz z bajkowymi postaciami podczas zimowego przedstawienia NA TROPIE. Szczegóły wkrótce.

Czytaj więcej: Kolejne spotkania z cyklu...

Logo MOPRMiejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu informuje, że od 18 listopada 2019 roku do 4 grudnia 2019 roku można składać dowody potwierdzające poniesione przez wnioskodawcę wydatki w ramach przyznanego stypendium szkolnego (faktury, rachunki). Dokumenty winny być wystawione na wnioskodawcę – rodzica, opiekuna prawnego, pełnoletniego ucznia. Dowody poniesionych wydatków będą przyjmowane w Dziale Dodatków Mieszkaniowych i Pomocy Materialnej dla Uczniów przy ul. Łużyckiej 12 w następujących godzinach:
 
Poniedziałek 8.00 – 16.30
Wtorek  8.00 – 15.00
Środa 8.00 – 15.00
Czwartek 8.00 – 15.00
Piątek  8.00  - 13.30
 
Katalog wydatków rzeczowych o charakterze edukacyjnym stanowiących podstawę refundacji  poniesionych wydatków znajduje się na stronie w zakładce Stypendia i zasiłki szkolne.

Przyjazne patroleKiedy dorośli tracą kontrolę nad imprezami i konieczna staje się interwencja policji, do mundurowych dołączają pracownicy socjalni i asystenci rodzin. Razem tworzą przyjazny partol i pomagają dzieciom przetrwać dramatyczne chwile. W Bytomiu realizowana jest kolejna edycja programu „Prawo ochronnym parasolem dziecka – przyjazne patrole”.

Program Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie i Miejskiej Komendy Policji realizowany jest w Bytomiu nieprzerwanie od 2011 roku. Policjanci, którzy są wzywani na interwencje domowe sprawdzają, czy są tam obecne dzieci. Jeśli tak – na miejsce udaje się przyjazny patrol – to osoby pracujące na co dzień w charakterze asystenta rodziny w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Bytomiu.

Czytaj więcej: Przyjazne patrole

Logo PFRONW dniu 23 września 2019 r. rusza nabór wniosków dotyczących pomocy w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym – w ramach pilotażowego programu Aktywny Samorząd Moduł II dot. semestru 2019/2020 i będzie trwał do 10 października 2019 r.

Planowany jest również nabór elektroniczny wniosków. Elektroniczny nabór wniosków prowadzony będzie poprzez platformę SOW (System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON). Wnioski można składać przez stronę: https://sow.pfron.org.pl

W nawiązaniu do informacji o możliwości składania wniosków w formie elektronicznej poprzez platformę SOW (System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON) poniżej przedstawiamy link do filmu dotyczącego zakładania profilu zaufanego i formalności z nim związanych: https://youtu.be/OnHWBuFV_bY

Niezbędne informacje o systemie i jego użytkowaniu można znaleźć na stronie: https://edukacja.pfron.org.pl  - Kurs dla Wnioskodawców.

Czytaj więcej: Rusza nabór wniosków...

Wernisaż wystawy pracW najbliższym czasie czeka nas ciekawe wydarzenie. Prace osób uczestniczących w warsztatach kreatywnych organizowanych, w ramach projektu AS Aktywny Społecznie będą zaprezentowane mieszkańcom Bytomia w Miejskiej Bibliotece Publicznej przy placu Sobieskiego. Przez trzy tygodnie będzie można oglądać rękodzieło artystyczne i rzemieślnicze oraz prace plastyczne wykonane przez dzieci i dorosłych. Wernisaż rozpocznie się 23 września o godzinie 16.00. pokazem mody damskiej i dziecięcej. Wszystkich zainteresowanych bardzo serdecznie zapraszamy do Rotundy.