Logo UE

Program "Rodzina 500 plus"

Logo - Drogowskaz dla rodzin

  • platformy ePUAP
  • e-mail
  • telefon
  • faks (32 281-80-93)
  • droga pocztowa
W przypadku osób, które nie mają możliwości załatwienia sprawy w wyżej wymienionych formach będzie możliwość złożenia dokumentów w zaklejonych kopertach (wniosek, pismo itp.) do „skrzynki” ustawionej wewnątrz budynków przy ul. Strzelców Bytomskich 16 oraz ul. Łużyckiej 12.
W sytuacjach, kiedy bezpośredni kontakt z pracownikiem MOPR będzie niezbędny to należy się telefonicznie z nim umówić na dany dzień i konkretną godzinę. 
Terminy spotkań z klientami będą ustalane: od poniedziałku do czwartku w godz. od 8.00 do 14.00 oraz w piątek od 8.00 do 13.00 pod numerami telefonów zamieszczonymi poniżej.
Bezpośrednia obsługa klienta będzie prowadzona w obowiązującym reżimie sanitarnym, z zachowaniem niezbędnego dystansu fizycznego. Będzie to możliwe poprzez dostosowanie pomieszczeń do ww. wymogów, które umożliwią zachowanie bezpiecznej odległości.
Obsługa osób bezdomnych odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach w Noclegowni przy ul. Kosynierów 26 w Bytomiu.
 

DZIAŁ

NUMERY TELEFONÓW

ADRES E-MAIL

Dział Pomocy Środowiskowej

Realizacja spraw z zakresu:
- świadczeń pom. społ. m.in. zasiłki: stałe, okresowe, celowe, usługi opiekuńcze

- pomoc dla osób w kwarantannie

Dzwoniąc do TPPŚ należy sprawdzić podział rejonów

32 388-67-22 informacja
32 281-77-05 TPPŚ 1
32 286-95-17 TPPŚ 2
32 282-89-88 TPPŚ 3
32 386-98-65 TPPŚ 4
32 386-81-20 TPPŚ 5
32 286-99-53 TPPŚ 6
32 289-85-30 TPPŚ 7
32 280-58-86 TPPŚ 8
32 281-82-00 TPPŚ 9
32 280-17-35 TPPŚ 10
32 388-67-23 Kierownik Działu

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół
Psychiatryczno-Środowiskowy

32 832-92-90

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Realizacji Świadczeń

32 388-67-28 - kierownik

32 388-67-29 - dożywianie dzieci

32 388-67-32 - pogrzeby, składki, usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Wsparcia Rodziny

32 388-61-51 kierownik
32 388-61-54 – koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej

 32 388-61-55 – obsługa rodzin zast.
32 388-61-52 – sprawy dot. usamodzielniania

32 388-61-58, 516 484 940 – asystenci rodziny

32 388-61-50 – pracownicy socjalni

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Rodzinnych

32 388-86-17, 32 388-95-53
32 388-86-27, 32 388-95-45
32 388-86-21, 32 388-95-51

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Alimentacyjnych i Dochodzenia Należności

32 388-86-25 – fundusz alimentacyjny, postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, informacje o ubezp. społ. i zdrow. Osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Dodatków Mieszkaniowych i Pomocy Materialnej dla Uczniów

32 388-86-30 - dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny

32 438-65-03, 32 438-65-04 - stypendium szkolne, zasiłek szkolny, karta dużej rodziny, program 3+Liczna Rodzina

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. dodatków mieszkaniowych i energetycznych

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. stypendiów i zasiłków szkolnych oraz Karty Dużej Rodziny

Zespół Obsługi Świadczeń Socjalnych

32 438-65-00 – świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, świadczenie wychowawcze, dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny
32 388-86-16 –  świadczenia rodzinne, świadczenia wychowawcze, fundusz alimentacyjny

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Pomocy Instytucjonalnej i Dochodzenia Opłat

32 388-95-63 – kierownik, odpłatność za pobyt w DPS
32 705-66-33 – umieszczanie w DPS 32 388-95-75 – odpłatność za pobyt dzieci w pieczy zastępczej, postępowania egzekucyjne dot. ustalonej odpłatności za pobyt dzieci w pieczy zast., za pobyt w DPS oraz nienależnie pobrane świadczenia z pom.społ.

32 388-95-67 – odpłatność za pobyt dzieci w pieczy zastępczej
32 388-67-14 – pracownicy socjalni
 fax 32 281-80-93

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych

32 388-67-13 –  sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze
32 388-67-03 – program „AS”, turnusy rehabilitacyjne, likwidacja barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – pozostałe sprawy należące do ZRSON
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – program „AS”, dofinansowania sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych online poprzez  SOW: http://sow.pfron.org.pl – program „AS”, turnusy, sprzęt rehabilitacyjny

Klub Integracji Społecznej

32 281-01-85 – Prace społecznie użyteczne
789-464-658 – Rewitalizacja II
533-302-079 KIS AS

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Noclegownia

32 387-63-89

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

32 388-67-06 Kierownik
32 388-67-04, 32 388-67-05
32 388-67-10

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ośrodek Interwencji Kryzysowej

533-302-078

32 438-89-52 pomoc psychologiczna

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Planowania, Koordynowania i Realizacji Projektów

32 388-67-20, 32 388-67-42
32 388-67-43

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Kadr i Obsługi Kancelaryjnej 32 388-67-00, 32 388-68-02, 32 388-67-08 –  dot. wniosków o wydanie zaświadczenia o korzystaniu bądź nie z pomocy MOPR

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

WZÓR WNIOSKU O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O KORZYSTANIU BĄDŹ NIE KORZYSTANIU Z POMOCY MOPR dostępny jest na naszej stronie internetowej (zakładka: Druki do pobrania – Zaświadczenie o korzystaniu z pomocy MOPR) lub w formie papierowej - druki wyłożone przy urnie, wystawionej przy wejściu głównym do budynku przy ulicy Strzelców Bytomskich 16.
Wysyłka korespondencji (decyzja, zaświadczenie, inne pismo) dokonywana będzie częściowo za pośrednictwem operatora pocztowego.
Przesyłanie informacji do części klientów za pośrednictwem gońców (wyłącznie poprzez pozostawienie w odbiorczych skrzynkach adresowych awiza) o możliwości odbioru korespondencji bezpośrednio w Ośrodku, ze wskazaniem godzin odbioru przysyłki, ustalonych z innymi działami merytorycznymi, które będą także miały wyznaczony czas na bezpośredni kontakt w klientem.
Awiza wystawione po 15 maja br. stanowią podstawę do odbioru korespondencji w Ośrodku. Przypominamy o obowiązku posiadania dowodu tożsamości, a także ważnego pełnomocnictwa (w przypadku odbioru korespondencji osobie trzeciej).
Numer konta bankowego do wpłat za usługi opiekuńcze i pielęgnacyjne 22 1560 1049 0000 9030 0005 3314
Numer konta bankowego do wpłat za usługi specjalistyczne 52 1560 1049 0000 9030 0005 3356
WAŻNE ! W tytule wpłat należy wpisać imię i nazwisko osoby, za którą dokonywana jest wpłata.
W razie pytań prosimy dzwonić pod nr 32 388-67-48 lub wysłać wiadomość na Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

RODO - Klauzule informacyjne związane z obowiązkiem wynikającym z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. .pdf (508 KB)


 

MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W BYTOMIU (MOPR)
z siedzibą przy ul. Strzelców Bytomskich 16
41-902 Bytom

prowadzi rekrutację kandydatów do pracy na stanowisko:
PRACOWNIK SOCJALNY

Szczegóły oferty, w tym wymagania kwalifikacyjne wobec kandydatów oraz zakres realizowanych zadań na oferowanym stanowisku w załączniku:
Pracownik socjalny .pdf (309 KB) - oświadczenie .pdf (343 KB)


MOPR CZEKA NA KANDYDATÓW NA RODZICÓW ZASTĘPCZYCH

Dzieciaki

ARTYKUŁY I REPORTAŻE

Logo TVP3 KatowiceSfera TV

Informacje dostępne są pod nr tel. 32 388 61 55 lub
w MOPR w Bytomiu przy ul. Strzelców Bytomskich 21 (pok. 33).


Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu poszukuje kandydatów na zawodowe i niezawodowe rodziny zastępcze.

Wyczerpujących informacji na ten temat udzielają pracownicy Działu Wsparcia Rodziny pod nr telefonów 32 388-90-61 lub 32 388-61-53.

KTO MOŻE ZOSTAĆ RODZINĄ ZASTĘPCZĄ LUB RODZINNYM DOMEM DZIECKA, czyli wymagania dla kandydatów na rodziców zastępczych:

Pełnienie funkcji rodziny zastępczej oraz prowadzenie rodzinnego domu dziecka może być powierzone małżonkom lub osobie niepozostającej w związku małżeńskim, którzy:

Warto zauważyć, że w przypadku rodziny zastępczej niezawodowej, co najmniej jedna osoba tworząca tę rodzinę musi posiadać stałe źródło dochodów, np. wynagrodzenie za pracę, emeryturę. Ponadto kandydaci na rodziny zastępcze niezawodowe lub zawodowe oraz rodzinne domy dziecka nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Kandydaci do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej oraz do prowadzenia rodzinnego domu dziecka winni posiadać świadectwo ukończenia szkolenia organizowanego przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.

Spotkanie organizacyjne „Aktywny senior 60+”20 marca w Dziennym Domu Pomocy nr 3 przy ul. Orzegowskiej 20a odbyło się pierwsze spotkanie uczestników projektu „Aktywny senior 60+” (wcześniej prowadzonego przez TPPŚ nr 5). Ustalono na nim harmonogram kolejnych spotkań oraz tematy zajęć mających na celu aktywizację osób starszych. Kilkoro uczestników spotkania zapisało się na kurs komputerowy organizowany w Dziennym Domu Pomocy nr 1 oraz skorzystało z oferty „Kawa dla seniora” Kolejne spotkanie przewidziano na 24 kwietnia o godz.10 w DDP nr 3. Tematem będzie bezpieczeństwo osób starszych i przeciwdziałanie zagrożeniom związanym z oszustami wykorzystującymi tzw. „metodę na wnuczka”. Na spotkanie zostanie zaproszony przedstawiciel służb mundurowych.

Czytaj więcej: Spotkanie organizacyjne...

Porozmawiajmy o RozbarkuRealizatorzy Programu Aktywności Lokalnej dla Rozbarku zapraszają na prelekcję i pokaz audiowizualny o Rozbarku, a w szczególności o historii kopalni Rozbark. Spotkanie odbędzie się 27 marca w Miejskiej Bibliotece Publicznej przy placu Jana III Sobieskiego 3, początek o godzinie10. Ponadto od 27 marca również w MBP będzie można oglądać wystawę prac wykonanych przez mieszkańców  Rozbarku w ramach koła zainteresowań PAL. Będą to głównie dekoracje wykonane metodą decoupage. Jest to technika polegająca na przyklejaniu na odpowiednio spreparowaną powierzchnię wzoru wyciętego z papieru lub serwetki papierowej. Zapraszamy.

Z inicjatywy podopiecznych Dziennego Domu Pomocy nr 1 i dzielnicowego pana Wojciecha Kowolika, w poniedziałek 18 marca, odbyło się pierwsze z cyklu spotkań pod hasłem „Bezpieczny Senior”. Przedstawiono  zagrożenia wynikające z przestępczości skierowanej na osoby starsze. Celem tych spotkań będzie podniesienie świadomości seniorów w zakresie działania oszustów metodą „na wnuczka”, poinformowanie osób starszych o przysługujących im uprawnieniach w przypadku zawierania umów na odległość, ochrona interesów konsumentów oraz zapobieganie przestępstwom popełnianym na osobach starszych.

  • img_0499
  • img_0500

Konferencja pt.: "Miasto Edukacyjne - miastem włączającym"Świat należy do ludzi, którzy mają odwagę marzyć i ryzykować, aby spełnić swoje marzenia. I starają się robić to jak najlepiej.”
Walkirie, Paulo Coelho

14 marca odbyła się  w Katowicach konferencja „Miasto Edukacyjne – miastem włączającym” w ramach współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Miast Edukacyjnych. Gościem pełniącym honory gospodarza była Krystyna Siejna, wiceprezydent Katowic. Podczas konferencji zostały wręczone nagrody i wyróżnienia laureatom konkursu „Oczy szeroko otwarte – mój świat”. W konkursie uczestniczyło ponad 100 osób z całej Polski. Również beneficjenci Dziennego Domu Pomocy nr 1 wzięli udział w tym konkursie. Wystawione prace: pokaz audiowizualny oraz obraz wykonany metodą reliefu zainspirowane zostały przemyśleniami i przeżyciami naszych uczestników.

Czytaj więcej: Konferencja pt.: "Miasto...

Ostatnie wydarzenia w DDP nr 1Las to piękne miejsce, gdzie zawsze znajduję ukojenie dla mych skołatanych myśli...

„Wspomnienia z dzieciństwa – mój niepowtarzalny las.”

Na początku marca zaprosiliśmy seniorów Dziennego Domu Pomocy nr 1 przy ul. Piłsudskiego 69 do udziału w konkursie zatytułowanym: „Wspomnienia z dzieciństwa – mój niepowtarzalny las.”
Jest to las cudownych wspomnień z dzieciństwa, las beztroski, szczęścia i dobrej zabawy. Może być również las inny- skomplikowany, oddający rysy własnych przeżyć. Każde drzewo w lesie to odrębna historia człowieka. Zadaniem uczestników konkursu było przedstawienie własnego niespotykanego lasu. Pomysły były różne, a najciekawszy prezentujemy na stronie internetowej.

Czytaj więcej: Ostatnie wydarzenia w DDP nr 1

Zaproszenie do udziału w warsztatach Design w terenieJak ulepszyc Bobrek?

Zrób to z nami i przyjdź na bezpłatne
warsztaty Design w terenie!

Plakat

Ulotka informacyjna