Logo UE

Program "Rodzina 500 plus"

Logo - Drogowskaz dla rodzin

  • platformy ePUAP
  • e-mail
  • telefon
  • faks (32 281-80-93)
  • droga pocztowa

W przypadku osób, które nie mają możliwości załatwienia sprawy w wyżej wymienionych formach będzie możliwość złożenia dokumentów w zaklejonych kopertach (wniosek, pismo itp.) do „skrzynki” ustawionej wewnątrz budynków przy ul. Strzelców Bytomskich 16 oraz ul. Łużyckiej 12.

W sytuacjach, kiedy bezpośredni kontakt z pracownikiem MOPR będzie niezbędny to należy się telefonicznie z nim umówić na dany dzień i konkretną godzinę. 

Terminy spotkań z klientami będą ustalane: od poniedziałku do czwartku w godz. od 8.00 do 14.00 oraz w piątek od 8.00 do 13.00 pod numerami telefonów zamieszczonymi poniżej.

Bezpośrednia obsługa klienta będzie prowadzona w obowiązującym reżimie sanitarnym, z zachowaniem niezbędnego dystansu fizycznego. Będzie to możliwe poprzez dostosowanie pomieszczeń do ww. wymogów, które umożliwią zachowanie bezpiecznej odległości.

Obsługa osób bezdomnych odbywać się będzie na dotychczasowych zasadach w Noclegowni przy ul. Kosynierów 26 w Bytomiu.

22 1560 1049 0000 9030 0005 3314  wpłaty za usługi opiekuńcze,  pielęgnacyjne; odpłatność za pobyt w Domach Pomocy Społecznej, mieszkaniach chronionych; koszty upomnienia; wszystkie nienależnie pobrane świadczenia

52 1560 1049 0000 9030 0005 3356  wpłaty za usługi specjalistyczne

60 1560 0013 0383 0201 0000 0001  wpłaty za wydanie zaświadczenia

40 1560 0013 2008 2964 3000 0048  wpłaty dot. Kart Dużej Rodziny

13 1560 0013 2008 2964 3000 0049  wpłaty dot. Kart Parkingowych i Legitymacji

WAŻNE !  W tytule wpłat należy wpisać imię i nazwisko osoby, za którą dokonywana jest wpłata.

DZIAŁ

NUMERY TELEFONÓW

ADRES E-MAIL

Dział Pomocy Środowiskowej

Realizacja spraw z zakresu:
- świadczeń pom. społ. m.in. zasiłki: stałe, okresowe, celowe, usługi opiekuńcze

- pomoc dla osób w kwarantannie

Dzwoniąc do TPPŚ należy sprawdzić podział rejonów

32 388-67-22 informacja
32 281-77-05 TPPŚ 1
32 286-95-17 TPPŚ 2
32 282-89-88 TPPŚ 3
32 386-98-65 TPPŚ 4
32 386-81-20 TPPŚ 5
32 286-99-53 TPPŚ 6
32 289-85-30 TPPŚ 7
32 280-58-86 TPPŚ 8
32 281-82-00 TPPŚ 9
32 280-17-35 TPPŚ 10
32 388-67-23 Kierownik Działu

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół
Psychiatryczno-Środowiskowy

32 832-92-90

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Realizacji Świadczeń

32 388-67-28 - kierownik

32 388-67-29 - dożywianie dzieci

32 388-67-32 - pogrzeby, składki, usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Wsparcia Rodziny

32 388-61-51 kierownik
32 388-61-54 – koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej

 32 388-61-55 – obsługa rodzin zast.
32 388-61-52 – sprawy dot. usamodzielniania

32 388-61-58, 516 484 940 – asystenci rodziny

32 388-61-50 – pracownicy socjalni

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Rodzinnych

32 388-86-17, 32 388-95-53
32 388-86-27, 32 388-95-45
32 388-86-21, 32 388-95-51

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Świadczeń Alimentacyjnych i Dochodzenia Należności

32 388-86-25 – fundusz alimentacyjny, postępowania wobec dłużników alimentacyjnych, informacje o ubezp. społ. i zdrow. Osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Dodatków Mieszkaniowych i Pomocy Materialnej dla Uczniów

32 388-86-30 - dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny

32 438-65-03, 32 438-65-04 - stypendium szkolne, zasiłek szkolny, karta dużej rodziny, program 3+Liczna Rodzina

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. dodatków mieszkaniowych i energetycznych

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

sprawy dot. stypendiów i zasiłków szkolnych oraz Karty Dużej Rodziny

Zespół Obsługi Świadczeń Socjalnych

32 438-65-00 – świadczenia rodzinne, fundusz alimentacyjny, świadczenie wychowawcze, dodatek mieszkaniowy, dodatek energetyczny
32 388-86-16 –  świadczenia rodzinne, świadczenia wychowawcze, fundusz alimentacyjny

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Pomocy Instytucjonalnej i Dochodzenia Opłat

32 388-95-63 – kierownik, odpłatność za pobyt w DPS
32 705-66-33 – umieszczanie w DPS 32 388-95-75 – odpłatność za pobyt dzieci w pieczy zastępczej, postępowania egzekucyjne dot. ustalonej odpłatności za pobyt dzieci w pieczy zast., za pobyt w DPS oraz nienależnie pobrane świadczenia z pom.społ.

32 388-95-67 – odpłatność za pobyt dzieci w pieczy zastępczej
32 388-67-14 – pracownicy socjalni
 fax 32 281-80-93

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zespół Rehabilitacji Społecznej Osób Niepełnosprawnych

32 388-67-13 –  sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze
32 388-67-03 – program „AS”, turnusy rehabilitacyjne, likwidacja barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – pozostałe sprawy należące do ZRSON
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. – program „AS”, dofinansowania sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych online poprzez  SOW: http://sow.pfron.org.pl – program „AS”, turnusy, sprzęt rehabilitacyjny

Klub Integracji Społecznej

32 281-01-85 – Prace społecznie użyteczne
789-464-658 – Rewitalizacja II
533-302-079 KIS AS

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Noclegownia

32 387-63-89

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

32 388-67-06 Kierownik
32 388-67-04, 32 388-67-05
32 388-67-10

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ośrodek Interwencji Kryzysowej

533-302-078

32 438-89-52 pomoc psychologiczna

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Planowania, Koordynowania i Realizacji Projektów

32 388-67-20, 32 388-67-42
32 388-67-43

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dział Kadr i Obsługi Kancelaryjnej

32 388-67-00, 32 388-68-02, 32 388-67-08 –  dot. wniosków o wydanie zaświadczenia o korzystaniu bądź nie z pomocy MOPR

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

WZÓR WNIOSKU O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA O KORZYSTANIU BĄDŹ NIE KORZYSTANIU Z POMOCY MOPR dostępny jest na naszej stronie internetowej (zakładka: Druki do pobrania – Zaświadczenie o korzystaniu z pomocy MOPR) lub w formie papierowej - druki wyłożone przy urnie, wystawionej przy wejściu głównym do budynku przy ulicy Strzelców Bytomskich 16.

Wysyłka korespondencji (decyzja, zaświadczenie, inne pismo) dokonywana będzie częściowo za pośrednictwem operatora pocztowego.

Przesyłanie informacji do części klientów za pośrednictwem gońców (wyłącznie poprzez pozostawienie w odbiorczych skrzynkach adresowych awiza) o możliwości odbioru korespondencji bezpośrednio w Ośrodku, ze wskazaniem godzin odbioru przysyłki, ustalonych z innymi działami merytorycznymi, które będą także miały wyznaczony czas na bezpośredni kontakt w klientem.

Awiza wystawione po 15 maja br. stanowią podstawę do odbioru korespondencji w Ośrodku. Przypominamy o obowiązku posiadania dowodu tożsamości, a także ważnego pełnomocnictwa (w przypadku odbioru korespondencji osobie trzeciej).


RODO - Klauzule informacyjne związane z obowiązkiem wynikającym z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. .pdf (508 KB)


MIEJSKI OŚRODEK POMOCY RODZINIE W BYTOMIU (MOPR)
z siedzibą przy ul. Strzelców Bytomskich 16
41-902 Bytom

prowadzi rekrutację kandydatów do pracy na stanowisko:
PRACOWNIK SOCJALNY

Szczegóły oferty, w tym wymagania kwalifikacyjne wobec kandydatów oraz zakres realizowanych zadań na oferowanym stanowisku w załączniku:
Pracownik socjalny .pdf (309 KB) - oświadczenie .pdf (343 KB)


MOPR CZEKA NA KANDYDATÓW NA RODZICÓW ZASTĘPCZYCH

Dzieciaki

ARTYKUŁY I REPORTAŻE

Logo TVP3 KatowiceSfera TV

Informacje dostępne są pod nr tel. 32 388 61 55 lub
w MOPR w Bytomiu przy ul. Strzelców Bytomskich 21 (pok. 33).


Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu poszukuje kandydatów na zawodowe i niezawodowe rodziny zastępcze.

Wyczerpujących informacji na ten temat udzielają pracownicy Działu Wsparcia Rodziny pod nr telefonów 32 388-90-61 lub 32 388-61-53.

KTO MOŻE ZOSTAĆ RODZINĄ ZASTĘPCZĄ LUB RODZINNYM DOMEM DZIECKA, czyli wymagania dla kandydatów na rodziców zastępczych:

Pełnienie funkcji rodziny zastępczej oraz prowadzenie rodzinnego domu dziecka może być powierzone małżonkom lub osobie niepozostającej w związku małżeńskim, którzy:

Warto zauważyć, że w przypadku rodziny zastępczej niezawodowej, co najmniej jedna osoba tworząca tę rodzinę musi posiadać stałe źródło dochodów, np. wynagrodzenie za pracę, emeryturę. Ponadto kandydaci na rodziny zastępcze niezawodowe lub zawodowe oraz rodzinne domy dziecka nie mogą być skazani prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Kandydaci do pełnienia funkcji rodziny zastępczej zawodowej, rodziny zastępczej niezawodowej oraz do prowadzenia rodzinnego domu dziecka winni posiadać świadectwo ukończenia szkolenia organizowanego przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej.

Logo Stowarzyszenia MankoZachęcamy do zapoznania się z kampanią Stowarzyszenia MNKO pod nazwą "Przegoń z nami smutek i depresję".

Według statystyk aż 30% Polaków po 60. roku życia mieszka samotnie. Zdaniem ekspertów, dla seniorów o wiele groźniejsza od wirusa jest samotność, lęk, niepokój oraz bezruch fizyczny i psychiczny. Problem ten potęguje obecna izolacja i brak aktywności.  

Stowarzyszenie MANKO – wydawca Magazynu Ogólnopolski Głos Seniora, organizator Programu Ogólnopolska Karta Seniora – Gmina Przyjazna Seniorom oraz kampanii Stop manipulacji, nie daj się oszukać, a także kampanii Solidarni z Seniorami – Razem Damy Radę w Ogólnopolskim Dniu Walki z Depresją (tj. 23 lutego 2021 roku) rozpoczęło akcję społeczną Przegoń z nami smutek i depresję.

Czytaj więcej: "Przegoń z nami smutek i...

Logo Stowarzyszenia MankoStowarzyszenie MANKO w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Solidarni z Seniorami – Razem Damy Radę!” zaprasza do udziału seniorów w drugiej Internetowej Domówce z DJ Wiką i Głosem Seniora pt. „Ach, te seniorki!” organizowanej on-line 8 marca 2021 roku o godzinie 17:00 z okazji Dnia Kobiet.

Tak było miesiąc temu: https://www.youtube.com

Bezpośredni link do 2. Internetowej Domówki z DJ Wiką i Głosem Seniora pt. „Ach, te seniorki!” na Facebooku: https://www.facebook.com

Internetowa potańcówka odbędzie się 8 marca 2021 roku (poniedziałek) o godzinie 17:00 na profilu Facebook Głosu Seniora - https://www.facebook.com/GlosSeniora

Czytaj więcej: Zaproszenie do zabawy w Dniu...

Logo PFRONLogo MOPRMiejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu informuje, że od 1 marca 2021 r. zostanie otwarty nabór wniosków o dofinansowanie ze środków PFRON w ramach pilotażowego programu „Aktywny samorząd” Moduł I – likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną i zawodową oraz Moduł II - pomoc w uzyskaniu wykształcenia na poziomie wyższym. 

Dokumenty programowe są dostępne na stronie internetowej PFRON - www.pfron.org.pl.

Wnioski będzie można pobrać i złożyć poprzez system SOW (dedykowany i bezpłatnie udostępniony realizatorom programu System Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON) oraz w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie przy ul. Strzelców Bytomskich 16, na parterze, w pokoju nr 3 w godzinach przyjmowania stron, tj. poniedziałek 14:00 – 16:30 oraz wtorek – piątek 8:00 – 12:00. Ponadto wnioski będzie można pobrać ze strony internetowej MOPR www.mopr.bytom.pl.

Czytaj więcej: Nabór wniosków o...

LogoW związku z obchodzonym 22 lutego Dniem Ofiar Przestępstw, Ministerstwo Sprawiedliwości po raz kolejny koordynuje „Tydzień Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem.”

Zasadniczym celem tej inicjatywy jest zwrócenie szczególnej uwagi na potrzeby i prawa osób pokrzywdzonych przestępstwem.

W ramach „Tygodnia Pomocy Osobom Pokrzywdzonym Przestępstwem” w bytomskim Sądzie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9.00-15.00 będą odbywały się dyżury telefoniczne kuratorów zawodowych z Zespołów Kuratorskiej Służby Sądowej Wykonujących Orzeczenia w Sprawach Karnych oraz Wykonujących Orzeczenia w sprawach Rodzinnych i Nieletnich, podczas których osoby pokrzywdzone przestępstwem będą mogły uzyskać bezpłatną pomoc w tym zakresie. Dyżury pełnione będą wg poniższego harmonogramu i pod numerami telefonów:

Czytaj więcej: TYDZIEŃ POMOCY OSOBOM...

Andrzej FalkiewiczZa ścianą słychać płacz dziecka i dzieją się niepokojące rzeczy? Nie wiesz jak pomóc samotnemu, schorowanemu sąsiadowi? Działa już całodobowy dyżur interwencyjny, pod który można zgłaszać zdarzenia, które wymagają natychmiastowej reakcji odpowiednich służb.

  • Całodobowa linia interwencyjna działa pod numerami telefonów:  664 163 967 oraz  792 866 186.

Dyżur pełni tam Andrzej Falkiewicz, specjalista pracy socjalnej, od 28 lat związany z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie. Jego zadaniem jest zdiagnozowanie problemu oraz bezzwłoczne wsparcie osób czy też rodzin w kryzysie. Do jego obowiązków należy także koordynacja działań podczas interwencji.

  • Zależało nam na tym, by uruchamiając telefon interwencyjny, zapewnić ciągłość pracy ośrodka w godzinach popołudniowych i dniach świątecznych. O podjęciu interwencji będzie decydował pracownik socjalny. Przypominamy, też przy ul. Wrocławskiej 46 funkcjonuje również Ośrodek Interwencji Kryzysowej, który udziela specjalistycznej pomocy osobom i rodzinom w kryzysie - mówi Adam Tomaszewski, dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie.

Czytaj więcej: MOPR uruchomił całodobowy...

 
Logo Prawo ochronnym parasolem dziecka
W styczniu 2020 roku Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Bytomiu wspólnie z Komendą Miejską Policji w Bytomiu rozpoczął realizację kolejnej edycji programu partnerskiego pod nazwą Prawo ochronnym parasolem dziecka – przyjazne patrole.  Poprzednie edycje realizowane były w latach 2011 – 2020.
Kiedy dorośli tracą kontrolę nad imprezami i konieczna staje się interwencja policji, do mundurowych dołączają pracownicy socjalni. Razem tworzą przyjazny partol i pomagają dzieciom przetrwać dramatyczne chwile. W Bytomiu ruszyła kolejna edycja programu „Prawo ochronnym parasolem dziecka”. Zaplanowano, że w tym roku przyjazny patrol będzie dyżurował przez 132 dni.
Program Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie i Miejskiej Komendy Policji realizowany jest w Bytomiu nieprzerwanie od 2011 roku. Policjanci, którzy są wzywani na interwencje domowe sprawdzają, czy są tam obecne dzieci. Jeśli tak – na miejsce udaje się przyjazny  patrol – to osoby pracujące na co dzień w charakterze pracownika socjalnego w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie w Bytomiu.

Czytaj więcej: Przyjazne patrole ruszyły w...